Kratek vodnik po potrošniških garancijah

Ste kupili nedelujoč računalnik ali po nesreči razbili mobilni telefon? V nekaterih takšnih primerih vas ščitijo potrošniške garancije, pri nerodnostih pa je pametno poskrbeti za dodatne garancije ali zavarovanja. Da bi lažje razumeli, kakšne pravice lahko uveljavljate kot potrošniki, smo vam pripravili kratek vodnik po garancijah in dodatnih zavarovanjih nakupov.

Dvoletno zakonsko jamstvo

Enotni trg EU z dvoletnim zakonskim jamstvom potrošnikom zagotavlja osnovno raven varstva, ne glede na državljanstvo kupca ali zakonodajo države, v kateri je bil nakup opravljen. Z Direktivo o nekaterih vidikih potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij določa, da moramo potrošniki ob nakupu prejeti blago, ki ima običajne lastnosti tovrstnih izdelkov, je skladno z zagotovili prodajalca in primerno za običajno uporabo (pa tudi neobičajno, če s tem seznanimo prodajalca). Če blago teh pogojev ne izpolnjuje oziroma ne deluje, imamo pravico v 2 letih od nakupa zahtevati popravilo ali zamenjavo, če pa to ni možno, nam mora prodajalec vrniti kupnino. A pozor!

  • Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih, se smatra, da je bila prisotna že ob nakupu. Če bi želel prodajalec to izpodbijati, mora sam dokazati nasprotno.
  • Če pa se napaka pojavi več kot šest mesecev po nakupu, mora njen obstoj ob nakupu dokazati potrošnik in sicer največ dva meseca po tem, ko jo je odkril.

Ob uveljavljanju dvoletnega zakonskega jamstva mora vse stroške, povezane s popravilom (pakiranje, pošiljanje), kriti prodajalec.

Enoletna obvezna garancija v Sloveniji

Poleg dvoletnega jamstva je v Sloveniji za tehnične izdelke predpisana tudi enoletna garancija za brezhibno delovanje. Obvezno garancijo morajo proizvajalci izdati za naslednje vrste tehničnega blaga (podrobneje so razčlenjene v Pravilniku o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje):

  • aparati in naprave za gospodinjsko uporabo (štedilniki, opekači, pralni stroji, brivniki, fotoaparati, vrtalniki ure, glasbila, pohištvo ipd.)
  • motorna vozila, druga prevozna sredstva in njihovi deli (avtomobili, motorji, koleda, otroški vozički, otroški avto sedeži, gume ipd.)
  • stroji in naprave za kmetijstvo in obdelavo majhnih površin (kmetijski stroji, kosilnice, žage za obrezovanje dreves, oprema za živinorejo ipd.)
  • informacijska tehnologija (računalniki, radijsko vodene naprave, vgradne komponente, navigacijske naprave, mobilni telefoni, kalkulatorji ipd.)
  • športna oprema in rekviziti (športna oprema, ki ima lastnosti mehanizma, športno in lovsko orožje, sestavni deli ipd.)
  • radiokomunikacijske ter zvočne in video naprave (radijski in televizijski sprejemniki, snemalniki, naprave za daljinsko krmiljenje, sprejemniki signalov ipd.)
  • elektro-medicinski pripomočki za osebno rabo (slušne naprave, naprave za pomoč slepim, merilniki krvnega tlaka, krvnega sladkorja ipd.)
  • naprave za varstvo pred požarom (ročni in prevozni gasilni aparati)
  • čistilne naprave (male komunalne čistilne naprave)

Proizvajalec mora potrošnikom za tovrstno blago zagotoviti:

  • garancijski list,
  • navodila za sestavo in uporabo,
  • seznam pooblaščenih servisov,
  • brezplačno odpravo napak pri pooblaščenem servisu v času garancijskega roka,
  • popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj še 3 leta po izteku garancijskega roka (proti plačilu).

Prostovoljna garancija

Nekateri proizvajalci ali prodajalci potrošnikom nudijo razširjena jamstva z dodatnimi pravicami ali storitvami, ki jih obvezne garancije ne krijejo. Dodatne pravice so lahko bodisi daljše obdobje garancije ali pa zavarovanje za poškodbe izdelkov, ki nastanejo zaradi nenamernih nerodnosti potrošnika. Navadno so tovrstne garancije plačljive, zato pozorno preverite, kaj nudijo in premislite, ali dodatki odtehtajo strošek. Prednosti prostovoljnih garancij so lahko:

  • raba nadomestnega izdelka v času popravila,
  • podaljšana veljavnost (več kot 1 oz. 2 leti),
  • možnost nadomestila ali popravila v primeru poškodbe zaradi napačne uporabe ali nesreče (npr. razbitje telefona ob padcu na tla) ipd.

Vse pravice in vsi roki za reševanje zahtevkov, ki izhajajo iz prostovoljnih garancij, morajo biti navedeni v splošnih pogojih plačljivega jamstva. Dodatna garancija ne more posegati v pravice, ki jih imamo potrošniki že na podlagi dvoletnega zakonskega jamstva in obvezne garancije.

Garancije in zavarovanja s posojilno kartico Ide@l Mastercard

Da bi bili vaši nakupi čim bolj brezskrbni, smo nekatere dodatne garancije in zavarovanja vključili med storitve posojilne kartice Ide@l Mastercard. Imetnikom posojilne kartice Ide@l Mastercard je tako brez doplačil na voljo:

  • Podaljšana garancija za primer okvare, ki jo lahko uveljavljate do 36 mesecev po nakupu tehničnega blaga v vrednosti nad 500 EUR. Podaljšana garancija velja za nakupe s posojilno Ide@l Mastercard kartico, dokazilo o plačilu z Ide@l kartico morate predložiti, ko uveljavljate garancijo.
  • Zavarovanje za “vsak primer” za okvaro tehničnega blaga v vrednosti nad 300 EUR, ki je bilo plačano s posojilno kartico Ide@l Mastercard. Velja 36 mesecev od dneva nakupa in krije neuporabnost predmeta zaradi napake, ki ni predmet garancije, kot na primer nenamerne nerodnosti, padec ali razbitje, vdor tekočin, poškodbe zaradi mehanske sile ali neposrednega delovanja električne energije.
  • Garancija najboljše cene. Če v 30 dneh od nakupa z Ide@l Mastercard kartico v vrednosti nad 100 EUR za isto blago najdete identičen izdelek drugega trgovca po nižji ceni (veljajo cene v tiskanem oglasu), vam bomo povrnili razliko v ceni (do 250 EUR pri Standard in do 500 EUR pri Zlati Ide@l Mastercard kartici).

Click me

O avtorju

Mitja Indof Produktni specialist - Področje poslovanja s prebivalstvom

Povezane vsebine